Friday, October 7, 2011

Hula and Tahitian Lesson (Iaorana)

Today was some kind of rushing day for me. I woke up and polished my Blog which is not my line, writing...
今日の日は又ばたばた日です。Blogの整理をして私は混乱しない用にいろいろ分けました。
I have to type the lyrics of the one I've learned from the Workshop this morning and asked Wolfgang for typing it for me cause my student arrived already and  prepare my self in teaching to drum the Ipu Heke. We reviewed the workshop Kahiko too and some hula kahiko in 1st and 2nd verses. 
この前のロパカ先生のワークショップの歌詞をWordに入れました。
生徒は着きましたので、中々時間間に合いそうですのでWolfgangに頼んでしました。今日の勉強はイプへけのたたき方です。そしてカヒコの1番;2番の復習です。
After that I have to prepared to go to Neurosurgery Hospital for my medicines, plastic plaster Salon-pas and ointment for pains. The doctor recommend me to have an x-ray of my neck. 
He injected 6 part in my back.
その後に藤沢の脳神経外科の準備してシップ、薬と塗る薬の痛み止めをもらうと安心かな~でも先生は首のレントゲンしたほうが進めました。一番安心はだたの筋肉痛でした。
Muscles pain cause of my shoulder muscles and my long neck....funny I never thought of my self to have a long neck.
Its really take time for me to be in the hospital. I went back home to relax my back and they gave me 6 shots at the back and hip to give comfort, I  ate my easy ram en and took my medicine. 
先生は背中の注射6個して、腰と背中は痛かったけどこれで安心です!
I arrived to my lesson 30 minutes late and thanks to Masako Sensei for the cover lesson.
I taught  them the last week lesson and gave them exercises to their Pu'ili and  wrist to make them soft and flexible.
教室に着いたのは30分遅かったので、簡単なストレッチングをして、プイリの運動して皆さんはよく頑張りました。
 I taught them the ending part of the dances and the 2nd verse of the mele too, which is fun and happy to see them the eagerness in their faces.
曲の2番の分教えて皆さんは頑張りました。時間かかったけど皆さんか楽しみました。
The spirit of hula helped me again in my hula choreography. It was so amazing that  it pops out all of the sudden.
行く前に2番の踊りのふりは考えてなかったけど又神様は降りて助かりました。いつも感謝です。
Thanks to God again to all their guidance.
In the Tahitian lesson was different group and dance too.
Every body enjoyed the dance. 
その次はタヒチアンのレッスンに嬉しいのは皆さんはよく頑張りました。
I was so happy with their improvements and really glad that they can follow up so fast than.
少しい踊りを理解できて助かりました。
After the lesson I had, my legs are weak and need decent food. 
We had a nice cheat dinner at Saizeria. I felt contented with my whole day.
レッスンの後はお腹がぺこぺこです。
I would like to Thank God again for the guidance and to all my student who are really enjoying my lesson.
今日の日は神様にいつも感謝です!
This day is was I will call a day today.
このは、私が今日一日呼ぶことでした
I am looking forward to teach my students in Shinjuku.
明日の新宿のレッスンに楽しみしています。


See you and talked to all of you tomorrow.

No comments:

Post a Comment